utrustning!

kollade igenom all utrustning vi har igår.. eller aa inte ALL vi har för det dräller av det men det som jag är mer rädd om.

Insåg att jag verkligen skulle behöva gå igenom. Sälja/ kasta/ hänga fram/ hänga undan.. kanske till och med köpa nytt :D

Jag har säckar med gamla träns, tyglar, bröstor och förbyglar som jag verkligen borde lämna in och sälja så det får bli prio på det under helgen tror jag.

Innan jag fick Othilia hade vi mycket ungponnyer och saluhästar hemma och då kanske man inte använder så dyr utrustning.
Sen har jag haft endel Riktigt Stora hästar hemma och alla deras grejjer kan ju ingen använda..

Lösningen på problemet blir att antingen köpa några Riktigt Stora hästar eller sälja grejjerna.. det sista känns mest vettigt!

Mondeo är ju en ganska liten kille och Chick och Ludde också, SO FAR iaf.. 

Ja ska iaf ha gått igenom allt innan Göteborg horseshow.. för då vet ja ju vad ja ska köpa :)

Än så länge vet ja att jag behöver:
- Ny hjälm ( att ha ramlat av typ 3435566 ggr med samma hälm känns inte så bra).

- Unghästskydd bak.. har något par efter Britney men ska ha nåt till.

- Träns till Chick med remont-nosgrimma. Tycker egentligen att det är väldigt osmickrande med sånna men det är det som passar han bäst och just nu har han Candys dressyrträns. Får piffa upp honom med något snyggt pannband istället.

- en massa onödigt.. schabrak o sånt. Lika bra att jag skriver det för jag vet att ja kommer trilla dit som vanligt!

Nu ska ja och Othilia mysa och äta kvällsmat!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske dum fråga men varför måste han ha sån nosgriimma? :)

2012-01-19 @ 08:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0