ny vecka!

Förlåt!! men har verkligen inte hunnit att blogga i helgen, har varit fullt upp hela tiden!

Har en JÄTTEgrejj på G men vill inte släppa något här förrens allt är helt färdigt. Kontrakt skrivna och allt 100 % klart. Kommer bli i slutet av februari SENAST!

Igår va vi och kollade lite på en gård faktiskt :) Jättefin var den iaf men ja vet inte.. Jag trivs ju så himla gott där vi bor.
Det är verkligen jättesvårt det där.. ena dagen vill jag verkligen satsa på mej själv och min egen ridning. Komma ner i antal med hästarna och bara satsa privat helt enkelt, sträva uppåt.. så som alla andra gör.
Andra dagar så tänker jag att det är ju just det jag inte vill.. jag vill inte vara som alla andra, rätta in mej i ledet bla bla. Utan jobba med det som jag verkligen kan och är bra på. Dom unga hästarna och ta fram talanger och utbilda dom.
Ibland är det bara så orättvist! Det är så svårt att få cred för allt jobb man gör med dom unga hästarna.. Du kanske lägger ett jättejobb på en ung, oinriden häst och så säljer du den grundutbildad tex. kanske lite tävlad.. så kommer den till en tjej som vill TÄVLA och så tar hon upp den till höga nivåer. Vem får cred?
Tjejen som rider 130 på den naturligtvis! och så skriver hon öppet om hur hon köpte en häst som bara var grundutbildad och gjorde ALLT jobbet själv.. men aa ni fattar!
Att det finns någon som har hanterat just den hästen som 2-åring, som uppfostrat, ridit in den med förstånd för att den ska hålla för framtida påfrestningar.. lärt den alla grunderna noga, noga.. för det är ju den grunden hästen kommer att stå på resten av livet. DET är det oftast ingen som tänker på..

Jajaja usch vad det är synd om mej :)
Idag ska Chick och Ludde få jobba lite igen.. dom har softat i helgen när matte har stressat runt på annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0