jag VILL, jag KAN, jag SKA!!!

Vad är det som gör att så många oftare använder frasen " jag önskar" än "jag ska" ?

Sluta med det! Annars kan man gå runt och önska att saker ska hända hela livet och saker händer sällan av sej själv.
Om din högsta önskan är att rida Sm på din ponny eller om det är att placera sej i en LC, det spelar ingen roll. Det viktiga är att man slutar önska att det ska hända och istället bestämmer sej för att nå dit.
Du ÖNSKAR inte att du ska placera dej i en LC, du SKA placera dej i en LC.

Är din högsta önskan att träffa din idol? se till att komma på ett sätt att få det att hända istället. Våga fråga! Vässa armbågarna och börja ta dej framåt. Det finns så många ambitiösa och tävlingsinriktade människor i världen att man måste våga ta för sej lite för att komma framåt.

Ofta tror jag att rädslan att göra bort sej är större än viljan att nå sitt mål så många ger upp på vägen.
Jag förstår det, absolut!

Jag hade en period när jag tyckte att det var jobbigt att t.ex hoppträna mina hästar om någon jag såg upp till tittade på, eller kanske tävla din häst om hästens förra ägare är i publiken osv.

Det är så SYND att man ska känna så, för redan när man får den känslan så har man förlorat en ganska stor bit, man har förlorat tron på sej själv.

Ibland går det grymt bra när man tävlar och ibland skiter det sej totalt, that´s life!
Jag har vunnit tävlingar och jag har ramlat av på första hindret.
Jag har bitit grus på framhoppningar och jag har vägrat ut mej.
Det viktigaste är att man skakar av sej det som hänt och reser sej igen.
Kommer tillbaka med dubbel kraft till nästa gång!

Jag känner sällan så nu för tiden.. men jag minns känslan, jobbigt!

Sluta be om ursäkt för att du finns!

Visa för alla att du VILL, du KAN och du SKA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0