massa viktigt och inget alls

Idag är Othilia 2 månader! :) stor tjej! Världens läskigaste väder idag och ja hatar att vara inne. Jag och Othilia har varit ute med vagnen på förmiddagen och kört en liten powewalk :) jag kan inte vara tjockis för alltid ju. 3 kg kvar! Men dom försvinner när ja är igång med ridningen. Ska förresten ut en sväng med Tora sen hade ja tänkt. Har väntat med att rida ponny tills jag kommit ner i vikt men nu kommer dom inte undan :) Jättesvårt hur vi ska göra med Tora, vill inte att det ska bli fel för henne igen.. Hon var så konstig när hon kom hem, kändes som jag inte kände henne alls.. hon strök öronen när man sadlade och la på tacke, tora som alltid varit världens gladaste lilla ponny. Hon kunde helt plötsligt stanna när hon blev riden och inte vilja gå fram. Vi har kastat sporrar och spön, jag tror inte på sånt. Förstå mej rätt, det kan vara bra som förstärkning av hjälper men det tar inte bort ett problem, det bara döljer problemen. Hon slutade då att stanna och efter bara några veckor konstaterade vi att nu började det likna nåt. Hon har börjat hoppa som hon ska och inte bara studsa med huvudet i vädret. MEN! Hon fick åka med ut och hoppa en LD, en Cr, detta är alltså löjligt lågt för henne men efter det så verkar hon ledsen igen.. Är hon slut på tavlingsbanan? Tappat suget? Jaja Othilia tycker d räcker nu.. kanske skriver mer sen. Men tora behöver tid. MYCKET tid.. helt förstörd! P

Kommentarer
Postat av: ida

Kan man inte typ anmäla dom som hade henne? :O dom har ju gjort så inte ni kan tex sälja henne om ni skulle vilja det.

Kan du inte skriva ut hela historien asså vad som hände med henne?

2011-05-24 @ 17:44:54
Postat av: Anonym

Vad hette hon som hade hon? För tror nämligen jag såg dom på en tävling. Hon tjejen typ bromsa o drog hela tiden om d va hon..

2011-05-25 @ 16:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0