Dag 02 - min familj

Vi är 3, 4, 5, 6 eller 7 personer i min familj, det beror på hur man räknar :)
Det är jag, min mamma och min pappa. Vi är 3 personer!

Sen har jag en halvbror på min pappas sida, han är 22 år äldre än mej och vi har i stort sett aldrig bott hemma samtidigt. Med honom så är vi 4 personer!

Sen har jag Ylva!  Ylva och jag har gått ihop sen första klass och hon blev sedan fosterhemsplacerad hos oss. Med henne så är vi 5 personer !

Sen har jag min sambo Tobias som ju kommit in i familjen lite senare. Med honom så är vi 6 personer.

Sist men inte minst så har jag min mormor som jag har tillbringat så mycket tid ihop med ända sedan jag var liten. Med henne så är vi 7 personer.

Det är dessa 7 personer som jag ser som min familj. Resten är släktingar eller nåt, tycker jag :)

Vad ska jag skriva om dom nu då? vad kan ni tänkas vilja veta..?

Min pappa har ridit när han var yngre.
Min mamma var väldigt hästrädd och gick inte ens in i stallet när jag började rida. Det var alltid min pappa och jag som åkte till stallet ihop. Han sadlade och tränsade och sprang på alla lektioner med mej, som en dåre :) Man kunde få skötare som ledde hästarna men jag ville att pappa skulle leda. Skötarna hängde och klängde alltid på hästarna och man fick aldrig göra något själv, knappt styra ens.

Min mamma var rädd för shettisar också och när en shettis skenade iväg med mej så blev min mamma rädd och släppte hästen så den for in i en buske och nockade av mej med en gren :)


När jag började tävla Vilden så kom hon dock över sin hästfobi och fick hjälpa till att släpa runt på honom på tävlingar och sånt.
När vi sedan köpte Candy så började hon rida lektion på henne och var faktiskt duktig :) Jag tror att hon hoppade bana på henne på 80 cm och red med mej i skogen ibland.

Ylva är lika hästtokig som jag och har två hästar, Nina och Svarten!
Ylva och Nina


Tobbe, min kille, rider egentligen inte men han är totalt orädd och rider med mej ut i skogen ibland och hoppar gärna.. bara det går undan annars är det inte kul :)
Tobbe och Simson


Min pappa som sagt när han var yngre och red lite på ridskolan vi hade Candy på ett tag.

Min bror har ridit lite nu när han är vuxen, här hemma på gården :)

Min mormor som är 86 år kan inget om hästar och är livsfarlig :) Eller ja.. dom senaste typ 2 åren så har hon lugnat sej lite men innan det så kunde hon gå ut och morgonfodra och hålla hästarna osv. Hon bara viftade undan även mina stora hästar när dom tjaffsade om maten haha.
Hon var också med mej ibland på ridskolan och jag vet en gång när jag hade ridit Benjamin ( som var 180 cm hög) så skulle vi ta in honom i stallet efter lektionen. Jag var inte gammal, kanske 8 år.. så jag gav hästen till mormor och sprang för att hämta hjälp. När vi kom till hästens box så hade mormor både tränsat och sadlat av hästen.

Jag och mamma för många år sedan :)


Jag, mamma, pappa och Ylva


Jag har lätt världens bästa familj och tycker att jag står nära allihopa.
Jag har alltid varit lite mammig och är det något så är det fortfarande mamma som jag ringer först :)


Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min familj
Dag 03 – Min kille
Dag 04 – Min favoritponny
Dag 05 – Min favorithäst
Dag 06 – Den värsta avramlingen
Dag 07 – Min första favorithäst
Dag 08 – Torina
Dag 09 – Min drömresa
Dag 10 – Om jag vann en miljon
Dag 11 – Såhär ser jag och min häst ut på tävling
Dag 12 – Första kärlek
Dag 13 – Candy
Dag 14 – Det här vill jag
Dag 15 – Den finaste hästen
Dag 16 – Mondeo, varför jag köpte honom och gillar just honom
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Mina rädslor
Dag 20 – Min favoritplats
Dag 21 – Det här saknar jag
Dag 22 – Mina ambitioner
Dag 23 – Min dag i bilder
Dag 24 – En gammal bild på dig själv  
Dag 25 – En person som alltid ställer upp för dig
Dag 26 – En bild som du alltid skrattar åt  
Dag 27 – En tokig bild
Dag 28 – En bild som du aldrig lagt upp
Dag 29 – En bild på en konstig tid i ditt liv
Dag 30 – En bild som påminner dig om gamla tider

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0