Dag 01 - om mig

Jag tycker det är jättesvårt att skriva en text om sig själv såhär men vi gör ett försök..

Jag föddes den 4 Juli 1987 på Mölndals BB. Vi bodde då i Mölnlycke och där bodde jag fram tills jag var 2 år. Jag kommer inte ihåg något från tiden vi bodde där.
Jag tror att jag var i 2 -årsåldern när vi köpte vårat hus i Spanien också och vi var där en hel del.

Min pappa fick ett nytt jobb och vi flyttade upp till en liten håla som hette Otterbäcken som ligger intill vänern i närheten av Hova och Gullspång om nu någon skulle veta vart det ligger :)
Jag började åka skridskor nästan med en gång vi flyttat dit, alla gjorde det där så det bara blev så..
Jag minns att jag trivdes väldigt bra, jag hade många kompisar och jag önskade mej en katt.

När jag var 6 år så flyttade vi tillbaka till Mölnlycke och jag fick min efterlängtade katt, Sotis!


Jag hade ridit hos min mormor på shettisar men aldrig gått på riktig ridskola.. när vi flyttade tillbaka till mölnlycke när jag var 6 år så började jag på Mölndals ridklubb. Favvohästen hette Benjamin och var över 180 cm i mankhöjd.


När jag var 8 år så fick jag börja rida och så småningom tävla b-ponnyn Vilden.


Det var också där på det stallet som Vilden fanns som jag lärde mej en massa om hästar och fick en bra grund att stå på.
När jag var 11 år fick jag Candy, en c-ponny som jag kommer skriva mer om en annan dag :)
När jag var 13 år så fick jag Moortje för jag började växa ur Candy, trodde vi! jag slutade dock växa och hade kvar Candy hela ponnytiden..
När jag var 14 år så köpte vi Babe, en problemponny som jag fick utbilda..
När jag var 15 år så flyttade vi till gården som vi bor på idag.
Vi köpte ungponnyer som jag fick rida in och jag började rida stor häst lite grann och sen har allt bara rullat på!

Så här var en liten kort sammafattning av mitt liv, väldigt kort sammanfattning som bara handlar om hästar nästan men annars hade jag fått skriva hela dagen:)

Som person är jag otroligt envis/ petig. Jag tror att det är både min sämsta och bästa egenskap faktiskt :)
Jag ger mej aldrig när jag jobbar med en häst utan det får ta den tid det tar.. Jag skulle aldrig avsluta ett ridpass om jag inte var nöjd och jag är väldigt petig. Det samma när det gäller min häst..
Jag gillar inte att någon annan hanterar eller har med honom att göra utan jag vill göra allt själv, just eftersom att jag är oerhört petig.
Jag skulle aldrig låta någon annan göra iordning honom om jag ska rida. Om jag får hjälp t.ex på tävling med att sadla osv för jag kanske har flera hästar med mej så sadlar jag alltid om och kollar ALLT innan jag sitter upp.
Detta kan ju alltså också bli min sämsta egenskap haha för vissa saker kanske är onödiga och jag skulle spara tid om jag lät någon hjälpa till. Folk kan ta illa upp också om jag ska kolla allt efter att dom gjort det.
Men det sitter så inpräntat i mej sen jag började rida och tävla. Hon som hade stallet var supernoga med att hästarna skulle borstas minst 30 min innan man fick sadla, man skulle göra allt själv, ingen häst fick komma till ridbanan med lera i svansen osv osv

Min häst kommer inte till ridhuset med smutsig svans, tofsar i öronen eller att schabrak på sniskan . Så är det bara! haha kontrollfreak!




Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min familj
Dag 03 – Min kille
Dag 04 – Min favoritponny
Dag 05 – Min favorithäst
Dag 06 – Den värsta avramlingen
Dag 07 – Min första favorithäst
Dag 08 – Torina
Dag 09 – Min drömresa
Dag 10 – Om jag vann en miljon
Dag 11 – Såhär ser jag och min häst ut på tävling
Dag 12 – Första kärlek
Dag 13 – Candy
Dag 14 – Det här vill jag
Dag 15 – Den finaste hästen
Dag 16 – Mondeo, varför jag köpte honom och gillar just honom
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Mina rädslor
Dag 20 – Min favoritplats
Dag 21 – Det här saknar jag
Dag 22 – Mina ambitioner
Dag 23 – Min dag i bilder
Dag 24 – En gammal bild på dig själv  
Dag 25 – En person som alltid ställer upp för dig
Dag 26 – En bild som du alltid skrattar åt  
Dag 27 – En tokig bild
Dag 28 – En bild som du aldrig lagt upp
Dag 29 – En bild på en konstig tid i ditt liv
Dag 30 – En bild som påminner dig om gamla tider


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0