Zwever Sniffron Josefsson

är inte ny!

Postat av: ida
åhh va fin häst är det din nya?? kan du inte hja frågestund snart??
2011-02-15 @ 11:32:46

-
Hästen på bilderna heter Zwever och han är inte ny :) Han har jag haft sen han var 2 år och vi "räddade" honom på en hästmarknad.
Han var ung och stressad och kanske inte alltför vacker men jag fick för mej att jag ville ge honom en chans så vi köpte honom väldigt billigt.
Visst är han fin! MEN han är ingen hopphäst utan en körhäst, eller showhäst som dom brukar kalla det. Han tillhör samma kategori som Frieser och P.R.E (andalusier)..
Jag får se vad vi gör med honom..
Vi köpte honom som stor ponny/ liten häst och idag är han över 170 cm hög. Ylva ville haft honom men han blev för stor..
Jag kommer fortsätta jobba med honom under våren/ sommaren så får vi se sedan :)
Eftersom jag inte har kvar Britney och Mondeo står skadad så kanske att jag behåller honom och testar honom lite på träningar osv.
Finns en gammal film på honom för typ ett år sedan..
Jag kan kanske ha en frågestund sedan, kan behöve få lite tips att skriva om :)







Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du ska ha han kvar, jättefin ju!!!! du rider grymt snygggt!!!

2011-02-15 @ 18:48:57
Postat av: Josefin

Åå honom kommer jag ihåg, den busiga unghästen som spräckte staketet när jag och lovisa skulle ta ut nån av ponnystona ;)



/Josefin, gjorde min prkatik hos er i ettan på gymnasiet (2008 tror jag det var)

2011-08-30 @ 00:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0