svar!

Nu kommer svaren ifrån frågestunden igår!

jag undrar om du har tips på någon bra tränare för mej å min ponny vi tävlar lb-la? vad har du för sadlar på dina ponnys?

-
Jag tycker själv att det där med tränare är jättesvårt. En tränare som funkar super för ett ekipage kanske fungerar mindre bra för någon annan.
Jag har tränat för ganska många olika tränare.. men dom som jag har gillat mest och också tränat regelbundet för är Svante Johansson och Lennart Lindelöw.

Svante var helt super när jag hade med mej Britney (unghäst), när jag red Mondeo min mer rutinerade häst så kände jag väl kanske att jag inte fick ut lika mycket av träningen. Rider man ponny så tror jag att Svante är grym!

Lennart Lindelöw red jag för med Mondeo som sagt och det passade både mej och Mondeo perfekt. Det var en perfekt tränare för OSS! Med en annan häst så hade jag kanske inte tyckt det.. och ett annat ekipage hade kanske inte heller tyckt det.
Det jag försöker säga är att man måste hitta "sin" tränare som man trivs med.

Lennart red jag för regelbundet med Mondeo. Britney tränades för Svante eller en unghästberidare som hette Hasse.

Jag har hört ponnyekipage som tyckt att Lennart är lite för hård.. men som sagt - smaksak!

Jag vet många ponnyryttare som tränar för Jacob Hellström och tycker han är super och som sagt Svante. Sen beror det ju på var i landet man bor vilka tränare som håller till mest där osv.

SADLAR!
-
  Vad jag har för sadlar på mina ponnyer.. nu ska vi se.

Torina har en Lippo - "En NY serie sadlar, systersadlar till Pessoasadlarna. Uppbygda på samma bommar som det välkända märket och med exakt samma stoppning. Ponny, dressyr och hoppsadlar tillverkade på Pessoafabriken: speciellt framtagna för den svanska marknaden" hihi kunde inte sagt det bättre själv!
Toras är en Lippo Fazzino tro jag den heter och nypriset på den är väl runt 13 - 14 000 kr.



Yana har en Zaldi.. vad den heter mer kommer jag inte ihåg tyvärr!
Den ligger på ca. 9000 kr ny.


Candy har egentligen två sadlar, eller tre faktiskt.. en dressyr, en allround och en hopp.
Dressyren är en kloster schöntal
allrounden är en.. kommer inte ihåg tyvärr!
hoppsadeln är en.. haha hjälp! en Mark Todd :)


Vi har flera ponnyer men jag orkar inte räkna upp allas sadlar :) men detta är ju "mina" ponnyer så jag hoppas att det räcker med dom!

Postat av: Ebba <3
Hejj tess <3 Jätte konstig fråga men vill värkligen veta deta ;D fråga: Hur tycker du att det går för mig och candy ;D `??? och en till fråga jag tror jag ska byta outfit på mig och candy så undrar vilken vi skulle passa i ?? ;D //ebba
URL: http://fantasypony.blogg.se/

-
Hej Ebba! Jag tycker att det går jättebra för dej och Candy, ni går ju framåt hela tiden. Det är bara att fortsätta träna på så som vi gjort på träningarna så kommer det fortsätta att gå ännu bättre, det är jag helt övertygad om!
Candy är ju en liten sötnos och hon passar i så gott som alla färger så det bästa är väl att köra på din favortifärg :)

Postat av: Elin
hej tess jag har några frågor
1. hur mår mondeo
2. vad tycker du är roligast med hästar

- Mondeo mår bra! Han börjar ju bli lite gammal, han är 17 år så han börjar få lite problem med sina bakben, vanliga problem på gamla hopphästar som gått lite högre klasser tyvärr.
Jag hoppas att han ska komma igång och få lov att hålla som tävlingshäst ett tag till. Vi håller på att sätta igång honom nu så vi får väl se.

- Det roligaste med hästar tycker jag är att man får så jättemycket tillbaka på allt jobb man lägger ner. Sen är dom ju helt underbara djur med så ruskigt olika personligheter och det är jättekul

 
Postat av: lovisa
kan du inte skriva lite om alla dina hästar för oss som inte varit i erat stall så man vet vilka som finns åså och sen har jag tips på att skriva om: jag tycker att du ska göra en sån lista med typ en sak att skriva om varje dag i en månad som en masssa andra har :D

- jo.. det skulle jag kanske kunna göra men vi har ganska så många hästar :) fast det beror på om jag ska bara ska skriva om "mina" hästar eller alla som vi har hemma.. jag försökte göra så på min förra blogg att jag skrev ett litet inlägg om varje, ska se om jag kanske kan orka ta tag i detta :)

Jag tror jag vet vad du menar med lista.. nu är det ju väldigt många som har kört sådana men jag kan kolla om jag hittar någon rolig!

Postat av:
Om inte du skulle haft Mondeo vilken häst hade du velat ha då? :D

- Oj! Om du menar en "känd" häst så älskade jag Albert Zoers "OkiDoki" men den är ju död.. sen är inte direkt alla elithästarna så där lätta att rida direkt har jag en känsla av :) Edwina Alexanders Itot du Chateau tycker jag verkar vara en typisk "tjejhäst", tror bara den är typ 155 cm hög och en jätte kämparglöd. Den rör sej inte jätteroligt men den verkar rätt okomplicerad. Men den är ju fux så den ska vi inte önska oss :) haha

Nej men min drömhäst är brun eller mörkbrun utan tecken, modernt byggd. 5-8 år och ca. 163- 168 cm hög.
Sto eller valack spelar ingen roll men helst valack tror jag..  
Antingen en lite billigare med kapacitet men lite jobb att göra.. eller en färdig ( om man är miljonär eller nåt ).

typ såhär ser väl en perfekt häst ut :)




 Postat av:
vad ska bebisen heta? :D

-
Hemlis :) hihi
Vi har nästan helt hundra bestämt oss.. men det får ni inte veta förrens hon har kommit!

Postat av: emma §
supersöt blogg :) <3 
URL:
http://typemmasvensson.blogg.se/

Postat av: Viktoria
Riktigt häftig blogg, jag gillar det du skriver. :)
URL: http://braerbjudande.blogg.se/



Kommentarer
Postat av: Anonym

varför vill du ha en häst som är så liten??

2011-02-17 @ 14:40:21
Postat av: ida

kan du inte lägga ut några annosner på hästar du tycker är fina som förslag typ ;D

2011-02-17 @ 16:34:47
Postat av: Ebba <3

Vilken sadel är det jag rider mad på candy ?? har hon en brun ?? skulle inte jag kunna få testa typ hoppsadeln om det inte är den jag har :D ??

2011-02-18 @ 11:53:54
URL: http://fantasypony.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad hade ni för sadel/sadlar till Bobby? :)

2011-02-20 @ 21:17:48
URL: http://ponydressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0