saknar min pålle..

har haft så himla mycket att göra nu i några dagar.. mycket planera och åka fram och tillbaka men nu tänker jag inte göra mer på ett tag, bara slappa och ta det lugnt. Mysa mycket med Mondeo och sånt. För jag saknar honom så grymt mycket när jag inte får min dagliga Mondeo-dos. Han är perfekt <3


Igår var jag iväg och klippte av mej håret :)  Kände för att klippa av det en hel del, såpass här kort har jag inte haft det på väldigt länge men det är skönt, det växer så fort att det snart är långt igen.

Imorgon ska vi in till Scandinavium och gå på showen, vi går alltid på söndagen. Den bästa dagen med alla finaler och den högsta hoppningen.
Kollade programet och insåg att dom hade lagt in agility också, Kom Igen!! Det är en hästshow!!
Så nu ska jag behöva kolla på både agility och gymkhana, vad man nu gjort för att förtjäna detta :)
Inte min grejj!!
Gymkhana borde jag väl vara tyst om kanske med tanke på vilken klubb vi tävlar för men vi kan väl säga som så att folk får jättegärna rida gymkhana för mej, det stör mej inte det minsta bara mina hästar slipper :)

Satt och kollade på Horse showen på tv nyss och funderade.. kollade på dressyren :)
Kanske om Mondeo inte håller för högre klasser i hoppningen längre att jag skulle försöka skola om honom och rida dressyr.. nej, jag menar inte på världscupnivå!
Det skulle vara ett projekt som förmodligen skulle göra mej tokig men det är ju just det som gör det så spännanden, kanske att det skulle gå?
Han har helt ok gångarter med ett pluss för galoppen, har lätt för samling, är välutbildad.. frågan är om det skulle gå att få honom att hålla sej i skinnet på tävlingsbanan.
En 17-årig häst som är avlad för hoppning och som varit hopphäst hela sitt liv..
Största problemet är förmodligen att få honom att inte byta galopp i precis alla lägen där man kan ana en liten ändring av riktningen..
Tåls att fundera på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0