mer svar..!?!

varför vill du ha en häst som är så liten??

-
För det första så tycker jag inte att en häst mellan 163 - 168 cm är speciellt liten utan väldigt normal.
Det finns ett antal världscup hästar som varit/ är under 160 cm även om det inte är så vanligt. En häst på 175 cm behöver inte ha lättare för att hoppa högt än en som är 160 cm.

Den största anledningen är att jag inte är så stor. Hittar jag min drömhäst och den är 175 cm och lättriden för sin storlek så köper jag den, ingen tvekan. Jag har haft stora hästar innan men jag är som sagt inte så lång :)

Här är en häst som jag fick låna och tävla. Han var 175 cm hög. Som ni ser blir jag väldigt liten då :)

Han var stor och klumpig när vi började men jösses vad fin han blev och vad bra det gick till slut <3 Detta var första tävlingen, tror vi hoppade 90 - 100 cm :)
Här är han 2 månader senare i en 120 cm tror jag :)

Han flög över allt tillslut, han kompenserade sin tunga kropp med en enorm styrka, 150 cm kunde han ha hoppat baklänges om man bad honom :)

Jag hade en annan häst hemma ett tag, Moa! Hon var 168 cm och faktiskt nästan lite i största laget för mej.
Finns faktiskt en liten film på henne :)



Så där är anledningen till att jag inte vill ha en gigantisk häst, jag är helt enkelt inte så stor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0