Svar!

Postat av: sofi
Vem hejja du på o finalen??? :D

- oj, jag vet inte riktigt.. det är ju så många som är duktiga och verkligen förtjänar en plats på pallen :)
men jag hoppades att det skulle gå bra för Antonia, det är en glad och go tjej som är jätteduktig tycker jag. Dessutom är hon bara 14 år och red felfritt rakt igenom i alla klasserna på sm:et med sin d-ponny.

Postat av: ida'
Guuud va fin hon e!!! Ska ni sälja henne??? :O

-
Tora ska antagligen säljas ja, visst är hon dunderfin!

Postat av:
va lik yana är torina! släkt eller bara lika? kan du inte skriva ett inlägg och jämföra dom typ vilken du gillar bäst och varför. fortsätt uppdatera ofta nu!!

-
Tora och Yana är inte så lika utseendemässigt egentligen men dom är bruna båda två :) så svaret är nej! dom är inte speciellt lika och dom är inte syskon, dom är heller inte lika till settet. Dom är väldigt olika faktiskt :)
Det är väldigt svårt att jämföra dom eftersom dom som sagt är väldigt olika, jag kan inte ens säga vilken som är min favorit.
Tora är smäckrare, lite mer byggd som en stor-häst, är väldigt "modernt" byggd.
Yana är lite mer "ponny", lite kraftigare byggd.
Tora är vädigt reaktionssnabb i hoppningen och är väldigt rädd om sej, hon har mycket kapacitet och är smidig.
Yana har en grym styrka och kraft i sina hopp och har en riktig "tiger-mentalitet", hon kämpar verkligen och är en riktig fighter.

Om man jämför deras psyke så är Tora VÄLDIGT snäll, hon kan hanteras av vem som helst. Jag kan lämna henne ensam med barn som kan borsta, pyssla och sedan ställa tillbaka henne i boxen.
Hon är väldigt snäll med allt faktiskt, ifrågasätter aldrig något.
Hon är också väldigt snäll att rida men hon är pigg och sedan även het i hoppningen vilket gör att hon behöver en rutinerad ryttare men hon är genomsnäll och skulle aldrig göra något dumt.
Du kan sitta och drömma dej bort ute i skogen, hon traskar fram överallt.
Hon är aldrig tittig på hinder utan hoppar det man ber henne om.
Helt enkelt okomplicerad och snäll men väldigt pigg!!

Yana är bestämd med ett par små rävar bakom öronen dock även hon väldigt snäll.
Jag skulle inte lämna henne själv med mindre barn eftersom hon har lite svårt att stå still, kanske skulle hon promenera iväg någon annanstans om dom skulle leda in henne i boxen. Hon skulle aldrig bita eller sparka så hon är itne dum på något sätt men ser hon att hon kan bestämma så gör hon det.
Samma sak i ridningen. Hon behöver en rutinerad ryttare eftersom att hon gör lite som hon vill annars.
Det är en smart , otroligt smart ponny och ger man henne lillfingret så tar hon hela handen.
Får man henne med sig på sin sin sida så har man en kompis som kämpar genom allt man ber henne om. Hon är otroligt modig i hoppningen och en riktig fighter som sagt.

Skulle jag haft en av dom som min ridhäst idag så skulle jag valt Yana, jag gillar henne psyke och man har alltid lite att jobba med.
Vill man ha en ren tävlingshäst som ponnyryttare så hade jag nog valt Tora.
Men som sagt jag tycker precis lika mycket om båda två!

 YANA                                                                                                             TORA


SVAR PÅ RESTEN AV FRÅGORNA KOMMER LITE SENARE!!

Postat av: ida
vad va d som hände med tora hos dom som låna henne?

Postat av: sofi
rider du inte din stora häst längre för du skrev ju att han va frisk lr? ska du ha nån mer stor häst?

 Postat av: ebbaa
1. Ska vi åka till godiscupen :)?
2. när fyller candy år :)?
3. vilken färg tycker du candy passar bäst i om du måste välja ? :)
4. vilken färg tycker du mondeo passar bäst i om du måste välja ? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0