Torelina!

Jag uppdaterar här varannan vecka, känns ambitiöst :)

I fredags var jag iaf iväg med Tora och hoppade en regional LB & LA.

0 fel i LB

4 fel i LA

Haha samma som i Uddevalla, båda gångerna helt onödiga fel så det kändes liksom som att hindrena inte var på våran sida för båda gångerna så gick hon mycket bättre i LA:n och lååångt över hindren flyger hon.
Så jag efteranmälde iaf till Ale-Jennylunds nationella i söndags och red bara LA:n och jag säger bara -shit vad den ponnyn kan hoppa.
Hon är taggad till tusen på alla hinder, tittar aldrig på nåt och lyssnar ändå fint tillbaka om man vill det.

0 fel dessutom så hindren var på våran sida denna gången :)

Hon är så underbar den lilla ponnyn så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med henne, sälja vore ju klokt.. men man kan inte vara klok hela tiden! Jag får se vad som händer.. men jag vet vad jag borde göra!

Jag önskar verkligen att jag hade kunnat hitta en stor häst som var som Tora..

Tänk att kunna rida på framridningen på en häst som bara kröker på nacken och flyyyter på i alla gångarter, lugnt och stadigt, drar allas blickar till sej..
Sen kommer hon in på framhoppningen fortfarande lugn och jobbar stadigt. Du börjar hoppa fram och hon taggar till rejält, för hon är rätt het att hoppa.
Du ser hästar som river och stoppar på framhoppningen men inte Tora, hon gör sin grej, hoppar snyggt.
Du ger henne långa tyglar och hon lunkar lugnt runt och pustar, skrittar lugnt in på banan.. väntar på hästen före, skrittar runt och ser sej omkring.
Du kortar upp henne och sätter fart och hon är återigen taggad till tusen.
Hoppar banan utan att titta på något..
Du saktar av och kan lugnt skritta ut från banan.

Detta är perfektion på högsta nivå !! :)


Jättegamla bilder! Finns nya från tävlingarna, ska ladda upp dom någon dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0